Kontaktperson 
Telefon 
+45 4121 1358
Jobmærke 
1000122
Ansøgningsfrist 
27-11-2016

Haldor Topsøe er førende inden for heterogen katalyse og leverer katalysatorer og procesdesign til bl.a. olieraffinaderier, rensning af røg fra kraftværker og til miljørigtige energiprocesser. Årsomsætningen udgjorde i 2015 5,7 milliarder kroner genereret af vores 2.600 medarbejdere verden over.

Shippingkoordinator til internationale projekter - 9 måneder

På vegne af vores kunde Haldor Topsøe søger vi en shippingkoordinator til deres Projektindkøbsafdeling, hvor du vil assistere med forsendelser til hele verden.

Projektindkøbsafdelingen er ansvarlig for indkøb og logistik af teknisk udstyr til industrielle anlæg, herunder konstruktioner i stål, beholdere, roterende udstyr, instrumenter og after-sales ydelser samt for den globale vendor sourcing.

Afdelingen består af 8 indkøbere og en logistik supervisor med en samlet indkøbsvolumen på ca. 800 millioner kroner årligt, og de supporterer deres forretningsenheder og datterselskaber i et globalt miljø. I dagligdagen lægges der stor vægt på gensidig fleksibilitet, en selvstændig og proaktiv tilgang til opgaverne.

Der er på nuværende tidspunkt flere projekter som kræver yderligere assistance med forsendelse til deres slutkunder, og tilbyder derfor en tidsbegrænset stilling i de næste 9 måneder.

Jobbet

  • Planlægge og koordinere shipping/logistik opgaver indenfor deres projekter og aftersales
  • Gennemgå kontrakter og remburskrav
  • Udstedelse af shipping dokumenter og være ansvarlig for at alle dokumenterne lever op til kravene iht. kontrakt og remburs
  • Koordinering mellem leverandører, kunder, speditører og projektteam
  • Booking samt afskibning af projekter til hele verden
  • Planlægning iht. JIT
  • Supportere interne kunder (Cost Estimate, Sales, Indkøbere, PM’ere m.fl.)
  • Advisere kunder
  • Facilitere opgaver og tilsikrer at de overholder deadlines
  • Afholde projektmøder

Du

  • er fleksibel og kan håndtere mange arbejdsopgaver på samme tid
  • er vant til at arbejde selvstændigt og holde fokus – også under pres
  • er god til at planlægge og strukturere dit arbejde
  • er en god kommunikator både internt og eksternt
  • er handlekraftig og god til at samarbejde
  • har godt humør og trives i et internationalt men uformelt miljø

Kvalifikationer

  • Du har et par års erfaring i løsning af logistikopgaver fra en lignende stilling, gerne fra et internationalt firma eller fra spedition. Erfaring i rembursbehandling er et absolut krav og vi ser gerne, at du har en relevant uddannelse og kendskab til projekttransporter, INCOTERMS 2010 samt forsendelse af LCL og FCL.
  • Endvidere taler og skriver du flydende engelsk.
  • Kendskab til Excel og SAP en fordel.

Yderligere oplysninger

Hvis du gerne vil være en del af et team af dygtige og dynamiske kolleger i en uformel organisation, så send din ansøgning på dansk eller engelsk vedlagt relevante eksamensbeviser og eventuelle referencer.

Du kan læse mere på http://www.topsoe.com 

Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte Senior Rekrutteringskonsulent Betina Knøfler på mail:betina.knoefler@hartmanns.dk eller telefon 41211358

Hartmanns A/S varetager rekrutteringsprocessen, hvorfor al henvendelse bedes rettet hertil. Vi indkalder løbende relevante kandidater til samtaler og forbeholder os muligheden for at indkalde kandidater inden ansøgningsfristens udløb.

Søg job