Specialister rekrutterer specialister

Arbejdsmiljø

Hartmanns nævnt i medierne på arbejdsmiljø-området.

Eksperter: Sådan bevarer du optimismen som sustainability-ansvarlig

Sustainreport.dk, 25. oktober 2019

“Det kræver både indsigt i mennesker og i kulturelle dynamikker på arbejdspladsen, hvis man skal bevare optimismen og troen på forandring i forbindelse med arbejdet med bæredygtighed og verdensmål,” fortæller Louise Dinesen.

Læs hele artiklen her

 

Et sundt psykisk arbejdsmiljø er god business

Berlingske Business, 18. september 2017

”Når vi lægger en plan for forebyggelse eller håndtering af stress, er det altid for både ledelse, gruppe og individ. Hver organisations udfordringer er individuelle, men stress er aldrig kun et individproblem. Meget forenklet sagt er kerneudfordringen for de fleste virksomheder at rykke sig fra en Mig-kultur til en Vi-kultur,” forklarer Anne-Mette Ravn.

Læs hele artiklen her

 

Danske chefer: Vi tager stress alvorligt

Finans.dk, 6. august 2017

“Vi er en konsulentvirksomhed, og derfor kan vores ansatte have et meget flydende arbejdsliv. Det betyder, at de potentielt kan arbejde 24 timer i døgnet. Derfor er vi ekstra opmærksomme på problemet” siger Anne-Mette Ravn, administrerende direktør i Hartmanns.

Læs hele artiklen her

Den gode ferie begynder en uge før du holder fri

Berlingske, 28. juni 2017

Louise Dinesen giver gode råd til hvordan du bedst kommer på ferie.

Læs hele artiklen her (For abonnenter)

 

Føler du dig stresset? Så har du sikkert ikke meget til overs for chefen

Finans.dk, 27. juni 2017

“Inden for stressforskningen har man ikke brugt så meget tid på at undersøge betydningen af relationer. Men
disse tal viser, at der er en direkte sammenhæng mellem stress og mistillid” siger Louise Dinesen

Læs hele artiklen her

 

Mobning er et overset og tabuiseret arbejdsmiljøproblem

Jyllands-Posten, 16. april 2017

“Mobning er en kompleks problemstilling i det psykiske arbejdsmiljø, som gør mennesker syge. Problemer med mobning kan være ganske vanskelige at kortlægge og afhjælpe, fordi der er stærke sociale, organisatoriske og psykologiske processer i spil,” forklarer Louise Dinesen.

 

Få styr konflikterne på jobbet uden problemer

Finans.dk, 9. marts 2017

Ifølge Louise Dinesen skal man særligt være opmærksom på trekantsmodellen. Den fokuserer på begreberne: Samtale, tiltale og omtale.
– Samtale betyder, at man skal forsøge at bevare relationen og holde sig til sagen. Ved tiltale bliver konflikten rettet mod personen frem for sagen. Tiltale sker, når man bruger ord som “du er”, “du gør altid” og “du vil aldrig,” forklarer hun.

Læs hele artiklen her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få gode råd og tips så du er klædt på til arbejdsmarkedet