Afbrudt
Det tager kun 2 minutter at opsige en medarbejder

Det tager kun 2 minutter at opsige en medarbejder.

15. maj 2023
Af Pia Sandengen, PR and Marketing Manager og  Ida Maria Jiman, Marketing Specialist

Det tager kun to minutter at opsige en medarbejder, hvis vi glemmer alt om strategi, empati og efterfølgende støtte. Men opsigelsen af en medarbejder kræver mere end bare et hurtigt møde. I denne hektiske verden er det vigtigt at stoppe op og tænke over konsekvenserne før, under og efter opsigelsen. Strategisk tænkning før beslutningen, empatisk kommunikation under opsigelsen og efterfølgende indsats for at genskabe en sund arbejdskultur er afgørende. 

Læs mere
Bliv leder af arbejdsglæde og styrk bundlinjen.

Bliv leder af arbejdsglæde og styrk bundlinjen.

28. marts 2023
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Arbejdsglæde er en vigtig faktor for trivsel og produktivitet på arbejdspladsen. En arbejdsplads, hvor medarbejderne trives og føler sig glade, vil opleve lavere sygefravær, højere produktivitet og større tilfredshed blandt medarbejderne. Derfor er det vigtigt for ledere at tage aktivt ansvar for at skabe en arbejdsplads, hvor arbejdsglæde er i fokus.

Læs mere
Skab en god feedbackkultur

Skab en god feedbackkultur.

24. februar 2023
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Feedback kan for mange være rigtig svært at modtage og at give. Rigtig mange af os identificerer os med vores arbejde. Vi lægger måske ikke blod, sved og tårer, men følelser som stolthed, ærekærhed og passion i vores arbejde. Kritik eller blot rettelser af vores arbejde rammer derfor ned i præcis de samme følelser. Men feedback kan ses på bundlinjen. Forskning viser, at feedback er en af de stærkeste kommunikationsfaktorer, der påvirker tilfredsheden med jobbet. Feedback udvikler os, gør os endnu bedre og bidrager til refleksion over opgaveløsningen.

Læs mere
Kom godt videre efter opsigelser.

Kom godt videre efter opsigelser.

27. januar 2023
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Kom godt videre efter opsigelser under transformationer ved at tage hånd om både de opsagte og tilbageblivende medarbejdere. Den perfekte opsigelse findes nok ikke, men den kan og skal håndteres værdigt for den opsagte, hvis du vil sikre fremdrift. En vellykket transformation for virksomheden samt tilbageværende organisation og kun med begrænset nedgang i effektiviteten.

Læs mere
Fyret eller hyret

Hvordan skaber du gode ambassadører i både en fyret og hyret medarbejder? 

19. januar 2023
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Vi har et arbejdsmarked som er i konstant forandring. Nogle virksomheder råber stadigvæk højt efter manglen på de rette kompetencer, andre er begyndt at skære i budgettet for at holde på deres nuværende medarbejdere selvom ordrerne er nedadgående. Og så er der også virksomheder, der lige nu er nødsaget til at sige farvel og sende gode medarbejdere på et ufrivilligt næste skridt i deres karriere.

Læs mere
Kickstart Black Friday med vikarer

Kickstart Black Friday med vikar.

10. oktober 2022
Af Sabrina El Hadi Jensen, Marketing Koordinator

Black Friday er kendt for at være en god omsætningsdag. Hvis du ikke har den rette bemanding, kan de høje omsætningsdage blive en kaotisk uge/dag, for både dig som leder og dit personale.   Ifølge Dansk erhverv shoppede danskerne for 3,2 milliarder kroner under Black Week i 2021. Kickstart Black Friday med vikarer og kom godt fra start.  

Læs mere
Quiet Quitting

26. september 2022
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Quiet Quitting- Det er jo bare et arbejde

Quiet Quitting. Hvordan skal du som leder forholde dig til fænomenet? Det er lige nu ”talk of the town”, hvor mere eller mindre alle indenfor HR og ledelse har en mening om fænomenet.  Definitionen på begrebet varierer en smule, men de fleste er enige om, at hovedbudskabet er; at arbejde ikke er alt her i livet.

Læs mere
CV fiksering

01. september 2022
Af Susanne Lund, Recruitment Manager 

CV-fiksering kan have fatale konsekvenser for din virksomheds fremtid 

Fikseres du som leder på det CV, der ligger foran dig i en ansættelsesproces, så risikerer du at prioritere kompetencer over personlighed og udvikling.  I et marked, hvor kompetencer hurtigt forældes, skal du bevare din nysgerrighed i starten af ansættelsesprocessen og kigge efter personligheden og mulighed for udvikling. For både dine ansatte og din virksomhed skal, i det nuværende marked, være forandringsparate.

Læs mere
Hjælp dine opsagte medarbejdere videre med Tryghedspuljen

19. august 2022
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Hjælp dine opsagte medarbejdere videre med Tryghedspuljen

Med Tryghedspuljen kan du som leder yde en ekstra indsats overfor medarbejdere, der afskediges som følge af besparelser, organisationsændringer, lukning af institutioner/nedlæggelser af arbejdspladser eller kapacitetsændringer. Tryghedspuljen gør det muligt for dig at hjælpe din opsagte medarbejdere med et professionelt karrieresparringsforløb (outplacementforløb), uden at det belaster økonomien yderligere. 

Læs mere
 Dreams & details – genopfind din virksomhed og dit lederskab – mens det stadig går godt

11. august 2022
Af Marketing Koordinator Ida Maria Jiman

Dreams & Details – Genopfind din virksomhed og dit lederskab - mens det stadig går godt

Rider din virksomhed lige nu på bølgen af succes, så er det måske tid til at forny den. Ja, du læste rigtigt. Ifølge bogen Dreams and Details - Genopfind din virksomhed og dit lederskab - mens det stadig går godt bør forandringer og fornyelse af virksomheden ske, imens virksomheden kører godt og stabilt og ikke, når du ser afgrunden nærme sig med hastige skridt.

Læs mere
Tiltræk de mest eftertragtede medarbejdere

29. juli 2022
Af Marketing Koordinator Ida Maria Jiman

Tiltræk de mest eftertragtede medarbejdere

Tiltræk din næste medarbejder med et godt arbejdsmiljø og en god chef. Et godt arbejdsmiljø og en god chef er vigtige faktorer, når vi overvejer et jobskifte. Selvom et godt arbejdsmiljø og den gode chef er en individuel og subjektiv holdning, er de begge afgørende faktorer for, at vi som medarbejdere har lyst til at skifte vores nuværende job ud. 

 

Læs mere
Hold den gode tone og tænk før du taler

15. juli 2022
Af Marketing Koordinator Ida Maria Jiman

Hold den gode tone og tænk før du taler

Trivsel handler ikke kun om sammenhæng mellem opgaver og kompetencer, work-life balance og fodboldborde i kantinen. Det handler i lige så høj grad om, hvordan vi taler til hinanden. Den hårde og nedladende tone smitter, men det gør den gode heldigvis også.

Læs mere
Competent Jerks and Lovable Fools – kommer I (også) til at prioritere forkert når I ansætter en leder?

01. juni 2022
Af Senior Konsulent for Leadership & Change; Henriette Curtz Jansen

Competent Jerks and Lovable Fools 

De negative konsekvenser af en ’jerk’ i førertrøjen er store for den psykologiske tryghed og medarbejdertrivslen i organisationer og har vist at være en stærkt medvirkende faktor til manglen på videndeling.

Læs mere
Søg job på jobmesser

Søg job på jobmesser

02. maj 2022
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Grib muligheden og brug din deltagelse i jobmesser som værktøj i din jobsøgning. Få mest ud af jobmessen og bliv husket med vores tre gode råd.

 

Læs mere
Stress - kan kultur og relationer bekæmpe det?

26. april 2022
af Ida Maria Jiman, Marketing koordinator

Stress - kan kultur og relationer bekæmpe det?

Stress er ofte en reaktion, der opstår i et samspil mellem hver enkelt af os og vores omgivelser. Vi har alle været udsat for stressede situationer i støre eller mindre grad, eller måske vi skal kalde det ekstra travle perioder, hvor det kræver lige det ekstra af os for at nå i mål?

Læs mere
Psykologisk tryghed

19. april 2022
af Ida Maria Jiman, Marketing koordinator

Psykologisk tryghed i den frygtløse organisation

Psykologisk tryghed er på alles dagsorden og med rette. Med et solidt afsæt i forskning i psykologisk tryghed af den amerikanske Harvard-professor Amy C. Edmondson bliver det mere og mere klart, at vi er nødt til at fjerne tæppet og få fejl, mangler og problemer frem i lyset for at fremme innovation, læring og udvikling i organisationen.  

Læs mere
Stress – er det ikke bare normalt?

07. april 2022
Af Henriette Curtz Jansen

Stress – er det ikke bare normalt?

I den seneste store folkesundhedsundersøgelse scorer 30% af borgere i Region Hovedstaden højt på stressskalaen. Et markant 5% hop opad siden sidste undersøgelse i 2017. Konkret drejer det sig om 422 600 mennesker alene i Region H. (Kilde: "Hvordan har du det?"Sundhedsprofil for Region Hovedstaden og kommuner 2021). Er det normalt kan vi så spørge os selv? 

Læs mere
Fællesskabets betydning for arbejdslivet

07.april 2022
Af Ida Maria Jiman, Marketing Koordinator

Fællesskabets betydning for arbejdslivet - kan vi virkelig trives hver for sig?

Corona og dens mange restriktioner førte mange virksomheder direkte ud i det eksperimentelle rum, hvor vi både så fordele og ulemper ved lange perioder med hjemmearbejde. Vi så at mange medarbejdere satte pris på den øgede fleksibilitet, men vi har også set en påvirkning af  arbejdsfællesskabet og trivslen. Men er det ligefrem nødvendigt at møde ind på kontoret for at dyrke fællesskabet?

Læs mere
mental sundhed

11. marts 2022
Af Henriette Curtz Jansen

De unge mistrives – men hvad har det med din arbejdsplads at gøre?

Det sidste døgn er reaktionerne, på den nationale sundhedsprofil 2021, begyndt at fylde på flere medieflader. Alarmklokkerne ringer - igen. For allerede ved sidste måling, for fire år siden, var forskere og fagpersoner dybt bekymrede. Særligt for de unges mentale helbred. Men hvad kan vi gøre ved det - hvem kan gøre noget - og hvor kan vi sætte ind for at beskytte unges mentale sundhed? Og hvad kan du som arbejdsgiver gøre?

Læs mere
Fastholdelse

31. januar 2022
Af Pernille Orloff

Fastholdelse

Tilbyder du dine nøglemedarbejdere målrettet karriererådgivning?

I en tid hvor det kan være udfordrende at finde de rette medarbejdere er fastholdelse centralt. Fastholdelse er resultatet af flere elementer og indsatser. Det er en naturlig del af strategisk work force planning at identificere nøglekompetencer, funktioner og ressourcer - og blandt andet sikre fastholdelse, udvikling og/eller omplacering internt i forhold til fremtidigt kompetencebehov. 

Læs mere